Nowoczesne galerie handlowe to już nie tylko przestrzeń na półki z towarem. Obecnie stawia się na ich wielofunkcyjny charakter.
Transformacja i rozbudowa centrów handlowych jest nieunikniona. Przykładem takich działań była modernizacja warszawskiego Centrum Handlowego Atrium Promenada, w którą zaangażowani byliśmy na kilku polach.
lokalizacja: Warszawa
inwestor: Atrium Promenada
architekt: SUD Polska, AKE Studio
główny wykonawca: Muniak Development
fotograf: FFB
Na obiekcie odpowiedzialni byliśmy między innymi za wykonanie nowego wejścia wraz z obudową dodatkowego fragmentu elewacji, którą zrealizowaliśmy za pomocą paneli perforowanych w kolorze złotym oraz poprzez użycie paneli lakierowanych proszkowo ze stali ocynkowanej. Z uwagi na dodatkowe relingi pod reklamy, do wykonania konstrukcji wejścia wykorzystaliśmy około 20 ton stali.
Odsunięcie obudowy od istniejącej konstrukcji pozwoliło na wyeksponowanie graficznego motywu elewacji poprzez jej podświetlenie za złotymi panelami.
Przy pracach wewnątrz galerii wykonaliśmy ponad 116 ton konstrukcji stalowej, głównie dla wzmocnienia istniejącej już konstrukcji żelbetowej.
Prace objęły jedynie część galerii. Dużym wyzwaniem było, aby pozostała przestrzeń funkcjonowała normalnie, bez negatywnego wpływu na komfort kupujących. Ostatecznie Centrum Handlowe Atrium Promenada zyskało aż 13 200 mkw. nowej powierzchni najmu.